۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۵۳

استاندار ایلام:

پیشینه ایلام سرشار از مفاخر فرهنگی و تاریخی است

پیشینه ایلام سرشار از مفاخر فرهنگی و تاریخی است

ایلام-استاندار ایلام با تمجید از تاریخ هزاران ساله مردم این استان، گفت: پیشینه ایلام سرشار از مفاخر فرهنگی و تاریخی است.

گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در جلسه انجمن مفاخر و کانون های فرهنگی مساجد استان اظهار کرد: تاربیخ ایلام نشان می دهد که تمدن شکل گرفته در گستره سرزمینی این استان به هزاران سال می رسد و حتی در منطقه علی کش دهلران آثار وجود زندگی بشر به هزاران سال می رسد.

وی ادامه داد: ایلامی ها نشان داده اند که مردمانی با اصالت ، با فرهنگ و دارای آیین ها و رسوم مختلفی بوده ولی در کنار یکگدیگر زندگی مسالمت آمیز داشته ولی در مقابل هرگونه تجاوز گری دشمنان با تمام توان از این آب و خاک حراست کرده اند که نمونه بارز انرا در دوران دفاع مقدس و تقدیم هزاران شهید و جانباز و آزاده شاهد هستیم.

استاندار ایلام بر لزوم حفظ و حراست از داشته های فرهنگی و تاریخی مردمان این استان و ثبت ان برای آگاهی آیندگان تاکید کرد و گفت: مفاخر فرهنگی بسیاری در این منطقه رشد یافته و درعرصه عای مختلف علمی ظهور یافته اند که باید بیش از پیش به مردم سایر مناطق کشور معرفی شوند.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: علاوه بر توجه به گذشته باید چهره های موفق و تاثیرگذار کنونی را نیز مورد تشویق و قدردانی قرار داد. 

وی یادآور شد: باید ارزش های حال و برنامه های طراحی شده برای آینده را نیز در نظر گرفت، ایلام به عنوان استانی با پیشینه ای درخشان در زمان حال نیز دارای مفاخر زنده و ارزشمندی در حوزه های مختلف است و می توان آینده ای مطلوب را نیز برای این استان مستعد متصور شد. 

استاندار ایلام جمعیت ۱۰۰ درصدی شیعی و علاقه خاص مردمان این استان به خاندان عصمت و طهارت را از دیگر ویژگی های بارز مردم ایلام برشمرد و اظهار کرد: تاثیرگزاری مساجد در حفظ این روحیه تعیین کننده است، مساجد را باید از کارکرد عبادی صرف خارج و با ایجاد هماهنگی بین دستگاه های متولی مسجد را به محلی برای آموزش و تعالی فرهنگی تبدیل کرد.

کد خبر 4167957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha